Saturday, April 11, 2009

Maths Week...

040409, IPGMKBL telah mengadakan minggu matematik. Pelbagai aktiviti telah diadakan sempena minggu matematik. Antaranya pertandingan abacus dan riadah matematik. Setiap kumpulan yg ambik major or minor math terlibat. So grup kita org KH terlibat sama sbb amik minor math. Ada 2 aktiviti yg kmk org ekot, riadah math (permainan yg menyelitkan math la...) & satu lagi xtvt yg xtauk apa nama.. hek3.. Riadah math tok mcm2 la dipolah.. Mcm2 permainan ada... main dam ular la... pop baloon la (tp xda pop pun??? ni mcm mane nih???)... main symbol2 la.. main daun la.. main-main la... dan mcm2 agik la main yg ada.. Byk juak la miak2 skolah dtg time ya.. Adala cdak main permainan yg telah dihasilkan... Lelah juak melayan miak tok... Sampe tutup kedei kejap.. haha.. yg paling xbes asyik org yg sama jak main... biasala mk kupon byk2.. kmk org tok berhati mulia mok berik kupon byk2... kupon2 ya bleh tukar ngn hadiah la... biasala miak2 skolah suka mun pasal hadiah2 tok.. hek3. So..sama2 la kita saksikan telatah miak2 skolah n miak2 IPGMKBL..


7:30 AM - keadaan Dewan Brooke masih lengang... blom ada miak2 skolah gk.. bleh la ilek2
Mc: "Des... camne mk main tok? mcm susah jk.."
Desy: "senang jk main ya Mc.. anak kmk pun pande main ya"
Adip: "fuh2.. mesti terrer anak ktk ya.. hehe"


3 wanita ayu KH sedang posing maut... aih Nolin.. Acik... gembira nampak.. maklumla lom ada nembiak dtg... mun miak dah byk lak baruk ktk duak tauk... hek3..


Miak skolah 1: "Haiya... so easy ma.... tidak mencabar langsung la soalan ni cikgu..."
Miak skolah 2: "yala... very2 easy..."
Achik: "Hampeh na awak tok... ada saya belasah awak klak..."
Nolin: "saba Cik... integriti2... xleh marah2 ba..."


Desy: "Vrooommmm...... vrommm......."
Miak skolah: "haiya... apa pasal cikgu ini main2 keleta... saya mau jawap soalan ma..."


Maon: "Haaa... you answer this question. (123456789 x 7654)-(44332/3422)-222143 + 2y = ?"
Miak skolah: "erkkkk.............................................................................."
Mak miak: "haiya cikgu.. soalan apa itu.. budak skolah mana boleh jawap itu soalan..."
Maon: "hehehe.. mana boleh bagi senang2... ini hadiah lumayan wooo...."


Fizah: "You answer this question ok?? 1+1=?"
Miak skolah: "2 teacher"
Fizah: "wrong... the answer is 11... hihihihi"
Peah: "isk isk isk... ajaran sesat... insaflah wahai rakanku..."


Achik: "aih Lin... tolong kmk ngisik soalan lam gelembong tok... lelah kmk eh.. ya gik nembiak ya xphm2.. dah kmk padah kedei lom bukak tok..."
Nolin: "malas mek eh... kepak nyawa kmk melayan nembiak tok... mun ktk rajin ktk la ngisik..."
Achik: "aok.. cemya la member.. huhu~~"
Miak: "cikgu.. cepatla cikgu... sama mau main ni...."
Achik: "ish...sampe juak ktk org tok eh. Sik nangga ka cikgu gik gago tok... shuh2.. main tmpt lain lok nun..."



Adip: "Soalannya berbunyi begini... Apakah nama ibu negara Guatamala???"
Nolin: "aih... soalan pa ya Dip?? kmk pun xtauk pa jawapannya..."
Syl: "susah na juak soalan ya? apa jawapannya Dip?"
Adip: "jawapannya kah?? jawapannya ialah... aku pun xtauk... hehe"
Ros: "hehe apala ktk ya Dip... nanya soalan nya mpun xtauk... hihi"
Adip: "bukan kmk yg molah soalan tok... Ijan molah ya.. tyk ngn Ijan nun pa jawapannya.. mesti nya xtauk juak...hehe"


Adip: "mari...mari.... tikam nombor.. mana tahu anda akan jd kaya... mari2..."
Leo: "wahh... menarik jak game tok... mok try la... aku tikam itu no. 4 da..."
Nizam: "aku pun nak tikam nih... aku tikam no 2 la... sbb mlm td aku mimpi 2 btg gigi aku patah laa..."
Adip: "mana boleh tikam itu no. 2. Itu saya sudah booking la....kalau no. lain boleh la..."
Nizam: "huhu.... xpela aku tikam no 3 la.."
Adip: "Mari kita lihat siapa yg kenaaaaa????"


Desy: "Bila la ktk org tok mok abis main...boring da nunggu tok..."
Achik: "Aok eh!.. cepat ckit ktk org main eh.. lapa dh tok.. ada ktk org aku makan lak..."
Miak skolah: "huhu~~ gaok na cikgu ya eh..."


Maon: "Hani... kalo ko dpt jawapan nih ko leh kawen sama tarikh ngn aku kawen... kalo salah ko carik la tarikh lain..."
Hani: "huhu.. ape ni... sik maok kmk la... kmk mok kawen juak.."
Jar: "Hani2... tgk cam aku.. rilek2 je... hehe"
Ros: "ala Jar.. ktk dah kawen mestila rilek... sian ngan Hani ya.. boh kaco nya.. nangis nya klak..."
Nizam: "Paneh jee aku... aku pun nak kawen... tapi xla kecoh2... paneh jeeee aku!!!"


Maon: "Soalan seterusnya... kalau dlm buah rambutan ada biji... dlm buah kelapa ada air... buah pisang ada isi.. dlm buah nenas ada apa????"
Hani: "hmmm... ape eh? ada isi kot??"
Jar: "ada jus nenas yg masam..."
Ros: "erm... apa owh? rasa kmk ada bahagian nak keras ya nak? apa nama benda ya tek? lupak kmk aih..."
Maon: "hahahah semuanya salah... mun mok tauk jawapannya tanyak ngn En. Tat... nya molah soalan ya.. aku pun xtauk apa jwpnnya..."


Bruce: "Mari... mari... mari... murah murah... beli satu percuma 15... beli 15 bercuma pakej pelancongan 3 hari 2 mlm ke Hawaii untuk 3 org.. mari2..
Mc: "Bruce.. ko biar bena??? kita tok jaga kaunter hadiah jk tok... cdak nuka kupon ya... "
Bruce: "hehehe... saja jk Mc.. aku boring ba... hehehe"


Achik: "Apa la nasib aku tok... dah la lelah ngisik soalan lam gelembong tek... dah abis dah gelembong... tepaksala nolong org len la tok..."


Miak2 KH sedang sibuk melayan pelanggan2 yg hadir...
Achik: "aduh.. sakit blakang aku tok..."


Layanan mesra dan senyuman menawan oleh Mc & Peah di kaunter hadiah...
Bruce: "banyak gik hadiah tok... berik diskaun 50% jk la..."


Midot: "erk.... Alhamdulillah... kenyang nye.."
Naemah: "Ish3... basi la kuih ijau nih.."
Nizam: "biasala kuih kafe tu... panehhh je aku..."
Jar: "ko ni Zam... asal kafe je paneh... aku pun panehhh...."


Perbincangan persatuan wanita KH...
Hani: "saya sebagai pengerusi telah menerima aduan bahawa projek kacang buncis kita tidak dijaga dengan rapi"
Lina: " sape yg pandai2 buat aduah tu???letih je aku hari2 siram tau... cis2"
Ros: "kmk xtauk.... tok mesti cdak batas sbelah tok... eeee saja jk cdak The Power of Dream ya..."


Hani: "Ni ape ni... ade cikgu tolong pun salah gak... hihi susah juak soalan ya..."


Mr. Lai: "Nizam... kumpulan kamu sudah habis buat ka?"
Nizam: "Sudah cikgu... biasala.. kalau saya yg jd fasilitator mesti cepat habis punya... haha riak2"


Nizam: "Bagus2... teruskan usaha.. bak sini.. nanti saya bagi jawapan... hehe"
Cikgu: "patutla slalu je abis awal... rupanya mamat tu yg bagi soalan.. hampeh betoi mamat ni.."


Syl: "haiya... boring na juak jaga miak tok... bila mok abis program tok... mok balit rumah gk tok..."


Lina: "saya tahu no apa yg awak pk... mesti no. 23 kan???"
Miak skolah: "Salah la cikgu.... saya pk no 123456789......"
Lina: "SABO JE LA........"


Mr. Lai : "saya tahu apa no awak fikirkan.... saya teka ya... no 23... betol kan???"
Miak baju merah: "bukan cikgu... saya belum fikir lagi..."
Mr. Lai : "!%#(*&^#$?"


Nizam: "Ok...saya nak buat magic nih.... cuba awak lihat kad ni... lihat betol2... nanti ada arnab akan keluar dr kad ni... zam2 ala kazam...."
Miak skolah: "hmm... betol ke x cingu nih??? mcm xleh caye je...."


Ros: "buat betol ya murid2.. kalau dah siap cakap kt cikgu yeee..."
Miak skolah: "Wah.. besnya cikgu tok... lembut dan penuh dengan senyuman jak... bes2"


Midot: "kalau xleh jawap jgn tanya saya.. saya xnak tolong.. kamu carila sendiri... hihihi"


Leo: "isk awak tok... dah saya ajar tek.. x juak paham2... tok nyuruh saya manas tok..."
Miak skolah: "cikgu ngaja camne cara nanam bendi tek... ni lah sama ngn soalan yg diberik tok... huhu"
Leo: "Eh.. yaka??? hehe sori2.. cikgu teringat sayo bendi yg kmk org tanam tadik ba... hehehehehe"


Mr. Lai: "OK semua... kalau kamu dpt jawab soalan ini saya blanja kamu mkn tgh hari ni..."
Jar: "cikgu... saya boleh jawab ka cikgu?"
Mr. Lai: "Aih Jarkasi?? Kamu dengar saya nak blanja mkn kamu nk jawab juga..."
Jar: "hehehe saya kalau pasal makan apa2 pun boleh..."


Didi: "Ni mcm ni kalau nak buat... yg ni pulak camni... ala senang je ni..."
Miak skolah: "erk... laju gilak ktk ajar cikgu.. xpaham kmk..."


Ijan: "hmmm... terer eh Naemah ngaja miak tok... respek2"
Naemah: "bisala Jan... hehehehe"


Say Cheese!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Setelah selesai mkn tgh hari...
Hani: " Ijan... Ada x gaya kmk dudok tok mcm pengantin?"
Ijan: "Ewak3.... xsaba agik ka mok kawen tok???"
Hani: "hihi...malunye kmk..."


Midot: "Fuh... kontrol mahco nampak Jar???"
Jar: "biasala Dot.. ada vacansy lg arr... hehe"
Leo: " wah Jar... xcukup sorang nampak???"
Jar: "hehe.. biasala Leo... 4 org quota ha.. heheheh"
Lina: "ewah2 Jar.. mampu ke??????"

No comments:

Post a Comment